social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1403/1/1

14:42:4

139

گشت مشترک بازرسی و نظارت بر وسایل توزین واحدهای صنفی استان قم

🔻با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم، طرح ویژه نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در استان اجرایی شد.

🔹به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان قم، کارشناسان و مسئولان اداره‌کل استاندارد در این طرح به همراه نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات، اتاق اصناف و بسیج اصناف و بازاریان با حضور در مراکز عرضه کالا به ویژه اقلام پر مصرف در در این ایام از جمله میوه و تره‌بار، مراکز فروش آش و حلیم، سوپر مارکت و خواربار فروشی، قصابی و پروتئینی‌، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شیرینی و قنادی، آجیل و خشکبار، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های مناسبتی بر صحت عملکرد ترازوهای مورد استفاده اصناف نظارت می‌کنند.

🔹این طرح بر اساس دستور رییس سازمان ملی استاندارد ایران به‌منظور آگاهی بخشی به جامعه هدف و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استاندارد، همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ به صورت طرح ویژه اجرا می‌شود.

🔹هدف از اجرای این طرح، صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در نظام تولید، توزیع و مصرف «برای مصرف کنندگان با جلوگیری از کم فروشی» و «برای توزیع کنندگان با جلوگیری از زیادفروشی» می باشد.

🔹شایان ذکر است، بر روی ترازوهای آزمون شده که صحت عملکرد آنها مورد تاييد قرار گرفته است، برچسب صحت عملکرد که دارای تاریخ آزمون می‌باشد، الصاق می‌شود که باید در معرض دید عموم قرار گیرد.

✍️روابط‌عمومی اداره‌کل استاندارد استان قم