دسترسی سریع

اطلاعیه ها بيشتر

اطلاعیه بازرسی دوره‌ای وسایل توزین سبک

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان قم، طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی باید مورد آزمون دوره‌ای قرار گیرند و دارای برچسب تاییدیه صحت عملکرد باشند. در صورت مشاهده وسایل سنجش و توزین معیوب، مدیر واحد صنفی باید نسبت به تعمیر و رفع نقص ترازو اقدام نماید تا مجددا مورد آزمون قرار گیرد.
هدف از اجرای طرح آزمون دوره‌ای و اطمینان از صحت عملکرد کلیه ترازوها ، عمل به تکلیف قانونی و برقراری زمینه روابط اقتصادی سالم در داد و ستد عمومی است.
به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین سبک مورد استفاده صنوف در داد و ستد‌های عمومی  درسال جاری ، آزمون دوره‌ای وسایل توزین سبک در استان آغاز شده تا شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به توزین اقلام خود اقدام نمایند.
به مصرف کنندگان توصیه می‌گردد در هنگام خرید کالاهایی که نیاز به توزین دارد، حتماً به برچسب الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و در صورت مشاهده ترازوهای فاقد برچسب صحت عملکرد، موارد را از طریق سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد به شماره 1517، اطلاع دهند.
آزمون دوره‌ای ترازوها و وسایل سنجش هر سال یک بار انجام می‌شود و طبق قانون، دارندگان وسایل سنجش مشمول مقررات استانداردهای اجباری باید از وسایل سنجش دارای برچسب آزمون اولیه و یا دوره‌ای، در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند و دارندگان وسایل سنجش باید همکاری لازم را با بازرسان استاندارد داشته باشند.