دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

روزآمد کردن دانش علمی مدیران برای رسیدن به آینده ای بهتر مورد توجه جدی قرار دارد

روزآمد کردن دانش علمی مدیران برای رسیدن به آینده ای بهتر مورد توجه جدی قرار دارد



گردهمایی مدیران کل استاندارد استانی با رئیس  سازمان ملی استاندارد ایران صبح امروز به صورت وبینار برگزار شد .
دکتر صادق محبی، مدیرکل حوزه ریاست، هماهنگی امور استان‌ها و دبیرخانه شورای عالی استاندارد در ابتدای این گردهمایی با اشاره به دیدگاه‌های رئیس سازمان گفت: در همین مدت کوتاه با رویکرد جدیدتحولی رئیس سازمان، شاهد سرزندگی، نشاط و تحرک در بخش‌های مختلف سازمان بودیم.
 وی با بیان اینکه رییس سازمان ملی استاندارد ایران مبارزه با فساد وعدالت سازمانی را در راس برنامه های خود قرار داده است افزود: لازم است همه مدیران این رویه را سرلوحه کار خود قرار دهند. دکتر محبی با بیان اینکه سازمان استاندارد، سازمانی مردمی است گفت: این سازمان برنامه‌های نظارتی خود را از جمله نظارت بر لوازم خانگی در دستور کار قرار داده که با همراهی همه وزارتخانه‌ها آن را به صورت شایسته دنبال می کند.
 مدیرکل حوزه ریاست، برنامه تحولی جدید سازمان را نقطه عطف این سازمان معرفی کرد و اظهار داشت: اجرای صحیح این برنامه منشاء خیر و برکات برای کشور خواهد بود.
 دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این گردهمایی با اشاره به وظایفی که رئیس جمهور مردمی در حکم انتصاب ایشان مورد توجه قرار داده است گفت: در کلیه ای فرازها و پیوست حکم رئیس دولت مردمی بر رفتار و کردار بر مبنای روحیه انقلابی، پاکدستی و فسادستیزی تاکید شده است.
وی با اشاره به مفاد عهدنامه مدیران دولت سیزدهم گفت: تحقق عدالت و پیشرفت، چابک‌سازی و رفع موانع تولید و فساد ستیزی،  با پیاده سازی ویژه بیانیه گام دوم انقلاب در بهره‌گیری از مدیران شایسته جوان مورد تاکید قرار دارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه مدیران تکالیف وماموریت های رئیس‌جمهور معزز را مبنای کار خود قرار دهند گفت:  کارنامه مدیران بر مبنای پیاده سازی تکالیف و وظایف مورد نظر دولت مردمی به طور دقیق رصد و پایش می شود.
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نخستین جلسه شورای عالی استاندارد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: بسته تحولی سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه به تصویب رئیس جمهور رسید که برای همه لازم الاجرا است.
 وی با بیان اینکه بسته تحولی با رویکرد تحقق تحقق تمدن نوین اسلامی تنظیم شده اظهار داشت: دقت در کار ،  مبارزه با فساد ، بازبینی در نوع انطباق صادراتی با هدف تسهیل وتوسعه صادرات، یکپارچه سازی استانداردها و یکپارچه سازی سامانه های استاندارد ملی و قوانین ، استفاده از مدیران جوان، کاهش تصدی گری دولتی، ایجاد سامانه شفافیت، صدور پروانه ها به روش‌های اثربخش،  بخش‌هایی از این برنامه تحولی است.
 دکتر اسلام پناه، اتکا به دانش گذشته در تصمیم گیری های آتی را محکوم به شکست دانست و گفت: مدیران در تمام سطوح باید پیوسته در حال روزآمد کردن دانش خود باشند .
وی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند «به سوی کارهای نشدنی بروید » گفت: باید برای داشتن اهداف بزرگ تحولی برنامه ریزی کنید و گام بردارید.
وی با بیان اینکه بزرگترین خطر در زمان آشفتگی وآشوب ؛خود آشفتگی و آشوب نیست. بلکه اقدام کردن با منطق های دیروزی است، گفت: درمحیط های پویا،سری هایی از تصمیم ها وجود دارد ونه فقط یک تصمیم. سناریوها ابزاری برای نظم بخشیدن به درک مدیران نسبت به‌ آینده های بدیل ومختلف مربوط به محیط فعالیت سازمانی است.رئیس سازمان ملی استاندارد ایران همه مدیران را به اجرای نص صریح قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد  دعوت و ملزم کرد و گفت: اجرای وظایف باید رضایت عمومی واحدهای تولیدی ، کارکنان،  کاهش تخلفات، تعاملات مناسب، اجرای مناسب طرح طاها ،صرفه جویی در هزینه ها، بهبود عملکرد و بهره وری وکارایی بالا، مشارکت درون دستگاهی و... را به دنبال داشته باشد.
وی ایجاد سازمانی مردمی در دولت مردمی برای ساخت ایرانی قوی را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران وکیل مردم و ناظر بر حقوق اجتماع است که باید با ارتقای ایمنی و سلامت جامعه و ارتقای کیفیت زندگی، جامعه پرنشاط را به مردم برگردانیم. 
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، این سازمان را در تغییر وضع موجود به نفع مردم در دولت مردمی نقطه قوت مسئولیت های سازمانی برشمرد و گفت:  آنچه امید ماست آینده مرجح است که باید برای آینده بهتر،پویا ومترقی تلاش کرد .
وی اعلام کرد:  ادارات کل استاندارد استانها با قالب جدیدی از برنامه ریزی در سال آینده همراه خواهند بود .
وی افزود: یکی از راه های مبارزه با فساد، تقویت مرکز فناوری و فضای مجازی است به طوری که بیشترین بودجه را به مرکز فناوری برای توسعه زیرساختهای فن‌آوری تخصیص می دهیم و از آن حمایت می‌کنیم .
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه بودجه سازمان برای نخستین بار در ردیف بودجه حاکمیتی قرار گرفت افزود:  در سال بودجه ای آتی بودجه استان ها نیز به صورت ملی دیده خواهد شد.
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه همه مدیران باید با سلامت کامل برنامه های سازمانی را پیگیری کنند و در بحران تعارض منافع غرق نشوند افزود: این عمل مصداق ظلم به مردم، پایمال کردن حقوق ملت و اخلال در نظام اقتصادی کشور است که در هر سطحی به جد با آن برخورد خواهد شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، حفظ کرامت کارکنان و مراقبت از معیشت آنان را ضروری دانست و گفت: با همکاران با عدالت سازمانی برخورد شود .
وی با بیان اینکه به زودی استاندارد سوت زنی و مبارزه با فساد در سازمان پیاده می‌شود افزود:  نباید در تامین رفاه ، تفاوت معناداری بین کارکنان و طبقه مدیران وسایر ذینفعان باشد.
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به طرح ویژه عیدانه گفت: در اجرای این طرح که از ۱۵ اسفند آغاز تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، با اهتمام و هماهنگی سایر نهادهای ذیربط و دستگاه‌های مرتبط این طرح را به خوبی در سرتاسر کشور پیاده کنید .
وی اجرای طرح عیدانه را متکی بر خیر همگانی و نفع اجتماعی عنوان کرد که در اجرای آن، ارائه خدمات مطلوب و رشد کیفی ، ایمنی برای رفاه و اطمینان خاطر شهروندان مورد تاکید قرار گیرد.
 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به افزایش نظارت ها افزود:  استاندارد در دوره جدید، نظارت ها را تقویت می‌کند اما به عنوان یک حلال  کیفی، بالندگی و متعالی خواهد بود نه به عنوان یک مانع .
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران برای اثربخشی و پایایی بیشتر در حوزه کیفیت به کمک تولید و خدمات می‌آید افزود:  ما کمک حال فعالان اقتصادی در تولید، ارائه خدمات و واردات-صادرات خواهیم بود.
در این گردهمایی، مدیران کل استاندارد استان ها به اختصار برنامه‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادات و خواسته‌های خود را به منظور اجرای وظایف و تکالیف دولت مردمی بیان کردند.