دسترسی سریع

اخبار اداره کل بيشتر

رییس سازمان ملی استاندارد ایران :

مسئولیت‌های خود را براساس قوانین در قبال صنعت حلال انجام می دهیم

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مسئولیت‌های خود را براساس قوانین در قبال صنعت حلال انجام می دهیم.
غلامرضا شریعتی در جلسه شورای فقهی حلال در قم اظهار داشت: استان قم در حوزه صنعت حلال، با توجه به حضور مراجع و فقها و مراکز حوزوی و دینی دارای ظرفیت‌های مهمی در سطح کشور و بین‌المللی است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در بحث حلال از این ظرفیت استفاده می‌کنیم، صنعت حلال، گردش مالی بالایی دارد و به نفع اقتصاد کشور است، در این راستا مسئولیت‌های خود را براساس قوانین در قبال صنعت حلال انجام می دهیم.
شریعتی بیان کرد:ما با سازمان استانداردهای کشورهای اسلامی در تعامل هستیم و حضوری فعال در سطح جهان داریم و برآنیم با توسعه آزمایشگاههای حلال و تجهیز آن، گام‌های بلندی برداریم، در این باره قم یکی از ظرفیت‌های مهم در راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه حلال است.
وی تصریح کرد: برای سازمان ملی استاندارد، وظایف و مسئولیت‌هایی تعیین شده و طبق آن از نظر مجتهدین و فقهای شورای نگهبان نیز بهره می‌گیریم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار عنوان کرد: امروز خدمت مسئولان در استان قم بودیم و بحث‌هایی از سوی سازمان استاندارد در خصوص حلال مطرح شد به خصوص ساختمان و مصالح ساختمانی نیاز به استاندارد دارد و امروز این مسائل مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون تنها اعطا کننده نشان حلال است و این وظیفه از سوی هیئت مدیران به سازمان ملی استاندارد واگذار شده است و یکی از فقهای مورد تائید شورای نگهبان مسئولیت کار را برعهده دارد و شورا شکل گرفته است.
شریعتی گفت: اقداماتی برای تجهیز آزمایشگاه در دست اجراست، پرداختن به زیرساختهای صنعت حلال، لازمه جامعه اسلامی است وباید بتوانیم آن را اعمال کنیم، در این باره کارهای خوبی انجام شده و 6 آزمایشگاه پیش بینی شده است تا صنعت حلال در کشور جایگاه خوبی را به دست بیاورد.
وی افزود:ایران در سازمان استانداردهای اسلامی نقش مهمی ایفا می کند و اقدامات خوبی شکل گرفته است ما باید سهم خود را در اقتصاد صنعت حلال به خوبی نشان دهیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم آزمایشگاه را راه اندازی کنیم، در سال جاری نیز گواهی حلال صادر می شود.
وی عنوان کرد: یک نگاه تخصصی بر صنعت حلال وجود دارد و باید آزمایشگاههای مجهزی داشته باشیم تا مواد و مشتقات به خوبی ارزیابی شود، همچنین با استفاده از شیوه های مدرن باید بتوانیم ارزیابی ها را تسهیل و دقیق کنیم.
شریعتی خاطرنشان کرد: باید بررسی های لازم میان متولیان صنعت حلال انجام شود، در این مسیر نیاز به وحدت رویه ای داریم تا در صنعت حلال به توسعه دست یابیم