دسترسی سریع

بيشتر

995 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی‌های استان قم در سال 1400

995 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی‌های استان قم در سال 1400
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان قم، به جهت اهمیت حفظ امنیت و سلامت کودکان، در سال 1400 تعداد 995 مورد بازرسی از تجهیزات وسایل بازی در زمین‌بازی‌ها و پارک‌ها و شهربازی‌ها انجام شده است.
مدیر کل استاندارد استان قم با تاکید بر این موضوع که با بازرسی این وسایل می توان خطرات ناشی از آن‌ها را به حداقل رساند گفت: اهداف عمده بازرسی وسایل تفریحی شهربازی و پارک بازی، شناسایی قطعات معیوب به منظور پیشگیری از بروز نقص فنی و صدمات جانی و مالی، کشف مسیرهای منجر به ایجاد نقص فنی، جستجو و کشف نواقص فنی به محض وقوع، نشان دادن وضعیت عملکرد وسایل تفریحی، تایید وسایل تفریحی در ارائه مطلوب خدمات، تهیه سوابق و گزارشات جهت ارزیابی وسایل تفریحی بوده است.

مجید آوری فرد افزود: تمامی این بازرسی ها بر اساس استانداردهای ملی ۶۴۳۶، ۶۴۳۷، ۱۱۳۸۹، ۸۹۸۷، ۱۴۲۳۸ صورت گرفته است تا از انطباق اسناد و مدارک فنی، نقشه ها و فرآیند ساخت وسایل تفریحی با الزامات استانداردهای فوق اطمینان حاصل گردد.

وی با بیان این که نخستین گام برای ایمن سازی در وسایل بازی و تفریحی بازرسی آن ها در هنگام ساخت است، عنوان کرد: در همین راستا مواد اولیه بررسی، آزمون های غیرمخرب انجام و ابعاد اندازه گیری شدند تا در نهایت بازرسان آزمون های عملکردی مربوطه را انجام دهند.